Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της εμπειρίας που βίωσαν στα νοσοκομεία όλης της χώρας, θα συμπληρώνουν από τη Δευτέρα οι ασθενείς που νοσηλεύονται στο ΕΣΥ. Τα παραπάνω ανακοίνωσαν ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσιάζοντας το “Ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ”.
Τα στοιχεία θα αξιολογούνται από το υπουργείο Υγείας και θα προκύπτει ένα “σκορ” ανά νοσηλευτικό ίδρυμα και κλινική.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, τα νοσοκομεία που έχουν καλές επιδόσεις θα ανταμείβονται και όσα δεν τα πηγαίνουν καλά θα καταβάλλεται προσπάθεια να βελτιωθούν και – σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει ανταπόκριση – να προκύπτει τιμωρία.
“Έχω πολύ μεγάλες προσδοκίες από το συγκεκριμένο εργαλείο”, σχολίασε ο υπουργός Υγείας. Ο κ. Παπαστεργίου είπε πως το υπουργείο του παρέχει τις ψηφιακές υπηρεσίες για στήριξη του εγχειρήματος.
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε πως δεν πρόκειται για δημοσκόπηση, αλλά για ένα εργαλείο διοίκησης. Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη χαρακτήρισε τη διαδικασία “σπουδαία”, λέγοντας πως η φωνή του πολίτη θα γίνει σύμμαχος του υπουργείου Υγείας, με το οποίο θα μοιράζεται την εμπειρία του στο ΕΣΥ.
Στη διαδικασία διαμόρφωσης του εργαλείου (παρουσιάζεται αναλυτικά πιο κάτω) συμμετείχε και η Ένωση Ασθενών. Σημείωσε πως ορισμένα νοσοκομεία έχουν ήδη έντυπα καταχώρησης, τα οποία, ωστόσο, δεν μπορούν να υποστούν δευτερογενή επεξεργασία.
Όπως εξήγησε στη διαδικασία θα συμμετέχουν άτομα άνω των 18 ετών, τα οποία νοσηλεύτηκαν τουλάχιστον μία μέρα. Σε πρώτη φάση, εξαιρούνται οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε Παιδιατρικά και Ογκολογικά νοσοκομεία, τα οποία θα ενταχθούν στο σύστημα στο τέλος του έτους.
Θα συμπληρώνουν ερωτηματολόγιο 35 ερωτήσεων (αναμονή, εξυπηρέτηση, καθαριότητα, σίτιση).
Τα SMS
Τα δεδομένα θα λαμβάνονται χωρίς να αποκαλύπτεται η ταυτότητα του ασθενούς, χωρίς ταυτοποίηση προσώπου. Ο πολίτης θα λαμβάνει SMS πέντε μέρες μετά το εξιτήριο και θα συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, χωρίς να γίνονται γνωστά τα στοιχεία του.
Η αξιολόγηση θα παραμένει ενεργή 7 μέρες μετά το εξιτήριο. Εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσης είναι τα 3 λεπτά. Στην περίπτωση που το ΑΜΚΑ δεν αντιστοιχεί σε νοσηλευθέντα ασθενή, δεν θα επιτρέπεται η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Σε περίπτωση που η εισαγωγή του ήταν προγραμματισμένη, ο ασθενής θα ερωτάται και για τον χρόνο αναμονής. Αν γίνει μέσω Επειγόντων, θα ερωτάται για τον χρόνο αναμονής από τα ΤΕΠ έως την εισαγωγή.
Στην περίπτωση που χειρουργήθηκε, θα απαντά σε ερώτημα για τον χρόνο αναμονής από τη διάγνωση έως την επέμβαση.
Οι ασθενείς καλούνται να απαντούν για την επάρκεια του προσωπικού, την ποιότητα της φαρμακευτικής αγωγής και τη συνολική ποιότητα της φροντίδας.
Θα ερωτώνται, επίσης, για το εάν δόθηκαν σαφείς οδηγίες μετά το εξιτήριό τους, εάν ενημερώθηκαν για ενδεχόμενες αλλαγές στον τρόπο ζωής που σχετίζονται με την κατάσταση της υγείας τους και εάν συζητήθηκαν επιπλέον θέματα, όπως η επικοινωνία με Συλλόγους ασθενών.
Η αξιοποίηση
Σύμφωνα με την κ. Βιλδιρίδη, τα δεδομένα θα συγκεντρώνονται σε μία βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τη διαχρονική αξιολόγηση κλινικών και νοσοκομείων. Πρόσβαση στα στοιχεία θα έχει το υπουργείο Υγείας, οι αρμόδιες ΥΠΕ (στα νοσοκομεία της αρμοδιότητάς τους) και οι διοικήσεις των νοσοκομείων (στα στοιχεία που αφορούν τα συγκεκριμένα νοσηλευτικά ιδρύματα).
Γενικά στοιχεία για νοσοκομεία θα μπορούν να γνωρίζουν και οι πολίτες. Όπως είπε, με τον τρόπο αυτό επιτρέπεται ο έγκαιρος εντοπισμός των προβλημάτων και διασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση πόρων. Επιτρέπεται, δε, η διοικητική σύγκριση μεταξύ κλινικών και νοσοκομείων.
