Θεσσαλονίκη: Παραδόθηκε το νέο τμήμα της πεζοδρομημένης Αγίας Σοφίας – Η νέα Πλατεία Μητρόπολης
Παραδόθηκε σε κατοίκους και επισκέπτες το πρώτο κομμάτι της συνέχισης της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας, από την Τσιμισκή έως και τη Μητροπόλεως, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες στο τμήμα αυτό ολοκληρώθηκαν και από σήμερα μπορούν να το διαβούν οι περαστικοί. Απομένουν μόνο κάποιες τελευταίες «πινελιές» που αφορούν την τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (κυρίως παγκάκια) και τη διαμόρφωση του περιγράμματος των δενδροδόχων.
Πλέον, τα συνεργεία του αναδόχου εργάζονται πυρετωδώς για την πεζοδρόμηση στο τμήμα από την Προξένου Κορομηλά έως και τη Λεωφόρο Νίκης, με τις εργασίες να εκτιμάται πως θα ολοκληρωθούν στα μέσα του φθινοπώρου.
Η νέα Πλατεία Μητρόπολης
Το τελευταίο και πιο σύνθετο στάδιο του έργου αφορά το τμήμα μεταξύ της οδού Μητροπόλεως και της Προξένου Κορομηλά, όπου προβλέπεται η δημιουργία της νέας Πλατείας Μητρόπολης. Η παρέμβαση περιλαμβάνει την κατεδάφιση του υφιστάμενου τοιχίου μπροστά από τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και τη διαμόρφωση ενός νέου ανοιχτού δημόσιου χώρου, ο οποίος θα λειτουργεί ως φυσική συνέχεια του πεζοδρομημένου άξονα.
Η δημιουργία της πλατείας προέκυψε έπειτα από τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη και του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλοθέου, με στόχο την ανάδειξη ενός από τα σημαντικότερα θρησκευτικά και ιστορικά τοπόσημα της πόλης.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει παρουσιάσει η διοίκηση του δήμου, η ολοκλήρωση του συνόλου της ανάπλασης της Αγίας Σοφίας τοποθετείται χρονικά την άνοιξη του 2027, δημιουργώντας έναν νέο δημόσιο χώρο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
«Είμαστε ικανοποιημένοι από τις εργασίες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν πιέζουμε για να προχωρήσουν ακόμη γρηγορότερα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης για το έργο του δήμου Θεσσαλονίκης που εκτιμάται πως θα παραδοθεί ενιαίο στις αρχές του 2027.
Στο μεταξύ, από σήμερα δύο συνεργεία εργάζονται στην πλατεία Ελευθερίας για τη μετατροπή της σε Πάρκο Μνήμης. Ο εργολάβος πατάει «γκάζι» σε ένα έργο όπου θα κυριαρχούν το πράσινο και τα δέντρα, με στόχο να αναδειχθεί ο χώρος σε φωτεινό τοπόσημο μνήμης και να τιμηθούν τα θύματα του Ολοκαυτώματος.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.
